23 Ocak 2011 Pazar

we're going to have fun this sunday


excursion değil ama cake recipe =P



ikisubardağı sıvı yağı, birbuçuksubardağı toz şekeri, üç yumurta ile mikserde çırptım. ikisubardağı ev unu (kepekli buğday unu) ile birsubardağı beyaz unu eledim ve ikipaket kabartma tozunu ekleyip karıştırdım. daha sonra bunları ve yarımçaykaşığı tuzu, birpaket vanilyayı ve yarımsubardağındanbirazdahafazla suyu da yumurta karışımıma ilave ettim. hepsini mikserde çırptım. yağladığım kek kalıbına çoğunu döktüm. artakalanına üççorbakaşığı nesquik squeeze ekledim tekrar çırptım ve kek kalıbı içine döktüm. biradet kaşık-bıçak-çatal fark etmez yardımıyla karıştırdım. dalga dalga kakaolu oldurdum, öncedenısıtılmış fırına koydum. pişti. ters çevirdim servis tabağına aktardım. kestim tabağa koydum yanına da bir adaçayı yaptım. yedim=))



notlarım= yumurtalarla şeker, şekerler eriyesiye kadar iyice karıştırılmalı.
kekin yumuşacık nemli gibi olması için süt katılmalı ama ben ole sevmiyorum. yağ ve su yeterli  oluyor.
elenmiş un ile kabartma tozu ayrı bir yerde iyice karıştırılmalı.
kek karışımı hızlı bir şekilde karıştırılmalı ve karıştılırkarıştırılmaz fırına verilmeli.
kabartma tozu kokarmış bazen, kokmaması için limon suyu sıkılırmış. ben sıkmadım. kokmadıda.       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder